esmaspäev, 4. september 2017

Öö, sügisene rahutus ja uus töötegemise tool

Ühes eelnevas postituses kirjutasin, kuidas mind sügiseti valdab rahutus hinges nagu enamust kevadeti. Juba jupp aastaid kuulan siis Dagö Maanteed ja Tõnis Mäe Aeda.  Neis muuusikapalades on midagi, mis mind alati kummitama jääb, kui kuulan. Lisaks sobivad sellesse nimetusse aega ka põlisrahvaste rütmid.

Üldiselt on mu muusikavalik seinast seinani. Töötegemiseks on hea Metallica, Deep Purple, Yelawolf vms; surematud Led, Zeppelin, Slade või Garry Glitter vms; klassikast Bach, vahel Chopin, Händel ja Haydn muidugi.  Kõik muu jääb sinna vahele, oleneb meeleolust ja tegudest, mida teha on  vaja. Ilma muusikata olen oma tegemistes harva. Harjunud ja mõte liigub paremini ning sõnastub lihtsamalt.

Sügis on kohal. Hommikuti ja õhtuti on eriti tuntav. Soetasin uue töötegemise tooli, mis eriti selja-, käe- ja jalasõbralik on. Ameeriklased nimetavad sedatüüpi toole lazy boy’ks (tootja järgi), ehk siis nn telekavaatamistool, mis on  fikseeritud asendis suurepärane kiiktool. Tundsin, et mu sõber, elutoa tugitool, pikematel istumistel tekitab selga paine. Tuttavaga ükspäev rääkides selgus, et tal soov mööbliesemest lahti saada ja nii ta minu juurde jõudis.

Täpselt see, mis ideaalselt sobib. Õige seljakalle,  piisavalt kõrge seljatugi nii, et pea turvaliselt õige nurga all toetub, küünarnukkidel on õigel kõrgusel toetuspind ja kõrgemal olev jalatugi. Ergonoomika on täpselt minu vajadustele vastav. Haige selja üks vähestest headest omadustest on see, et vales asendis olles ütleb selg üsna ruttu, et korrigeeri asendit või hakkan valutama.

Lapsed rõõmustasid, et nüüd on elutoas mõnus telekat vaadata, kuid lasin ta hoopis oma tuppa panna. Nüüd polegi suurt elutuppa asja enam. Naersime, et peaks päevas kokku leppima ühised kogunemised suures toas, sest muidu võivad kohtumised harvaks jääda. Lastele ütlesin, et kui nad head lapsed on, siis võivad minu juures mõnulemas käia. Telekas on niikuinii suuremalt jaolt sisekujunduselement, kuigi viimasel paaril nädalal olen Viasat History kanalilt vaadanud UK losside ajalugu ja viikingite ajalugu tutvustavaid seeriaid. Viikingite sarjas on erinevates seeriates tutvustatud Eestis, Saaremal, Salmes kahe viikingilaeva matuse leide.  


Märkamatult on õhtust öö saamas. Tundub, et aeg on öösse ära minna. Head ööd!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...