laupäev, 19. november 2016

Aastalõpuhullus on alanud...

Kas jälle lõpeb Maailma ära?
Elu kiirteel on kurnav. Kõike on palju: inimesi, tempot, teemasid, lugusid, olukordi, emotsioone jne. Ja kõige keerulisem on see, et kogu selle paketi haldamisega tuleb säilitada olukord, kus emotsionaalne ja sisemine tasakaal säilib ja tehtud töö tulemus on kvaliteetne.

Kodus elavaga lapsega sain aega suhelda viimati teisipäeval ja siis ta teatas ka, et Lugupeetud Ema, meenutan, et see tempo ei ole võimetele vastav. Laste suust pead Sa tõde kuulama, mis sellest, et laps ammu sõnaotseses mõttes on üle pea kasvanud.

Nädala võtmeteemad: ükski heategu ei jää karistamata; tasub vaid korraks selg keerata, kui jama on majas; usalda JA KONTROLLI; ärge suruge inimest nurka, siis ta ründab; teadmises on jõud; see, kes infot valdab, selle käes on võim; eesmärk pühendab abinõu; kasutamata teadmised ei tähenda seda, et puudub oskus neid kasutada.

Eilsel arstivisiidil teatasin arstile, kui kabinetiukse avades nime hõigati, et lõpetan telefonikõne ja siis tulen. Masendav. Hiljem arst meenutas mulle, et mu prioriteedid on paigast ära: ennem tegudele asumist tuleb veenduda, et võimekus tegudeks on olemas.

Vahel lihtsalt asjad koonduvad. Igast suunast on sõnum, et aastalõpp on peagi käes. Nimetan seda maailmalõpuhulluseks. See kordub igal aastal. Ükskõik kui hästi planeerida ja ükskõik kui palju nn võimalikke lõtkusid jätta, ikka tekib väliseid ja endast mitteolenevaid olukordi, kus arvatakse, et aasta lõpuga lõpeb ära ka maailm.

Ja nii tekibki Tellijatel soovunelm, et novembri keskpaigast kuni jõuludeni olevad tööpäevad kestavad 14-18 tundi. Ja minul on endiselt küsimus, et aasta lõpeb ju igal aastal, see ei ole mingi uudis, siis miks on vaja viimasel minutil tellida ja nõuda tellimuse täitmist vaid selle põhjusega, et aasta ära lõpeb? Aasta tõesti lõpeb ju ära, kuid algab ju uus ja ei vahetu miski muu, kui aasta number. Lepingu saab sõnastada ka nii, et tehakse ettemakse (kui on soov/vajadus just selle aasta numbri sees see ülekanne ära teha) ning tellimus täidetakse mõistliku ajaperioodi jooksul. Selliselt täidetakse kõik nõuded, sh ka see nõue, et töö tulemus saab igal juhul kvaliteetne.

Ma ei talu nn ülejala tehtud tööd ja mulle ei meeldi kiirustamine lihtsalt sellepärast, et aastanumber vahetub. Kõike on võimalik planeerida ja looduse vastu ei saa ka siis. Kõike riske ei ole võimalik kunagi maandada. Me kõik oleme vaid inimesed ning kõik on läbirääkimiste küsimus. See versioon – mina tahan – see minu puhul ei toimi. Kohe, kui keegi mind käskivas kõneviisis kõnetama hakkab, kohe on mul miljon adekvaatset argumenti ohutusse kaugesse kadumiseks.

Õnneks olen ma eraettevõtja ja mul on võimalus Kliendile teenuse osutamisest keelduda ning ma ei pea nõustuma kõigega, mida teha soovitakse. Klient on Kuningas vaid siis, kui ta Kuningana käitub (selle parimas tähenduses). 

Palju häid Kliente!







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Kuidas ma ellu jäin

Tervitused kevadest minu armas, unarusse jäänud ajaveeb. Kevad on õhus, tuules ja päikeses, mida aina rohkem on. Kas kõik on hästi, küsivad...